Reklamní agentury vám nevytvoří autentický personální marketing!

Jak tvořit autenticitu personalního marketingu?

Když si popíšeme, co obsahuje pojem personální marketing, tak to shrneme do jedné věty: „Je to veškerá komunikace a aktivity, kterou firma vyvíjí směrem ke svým lidem, kteří pro firmu pracují nebo budou pracovat“.

Můžeme začít od inzerátů práce, kariérní inzerce, kariérních stránek, veletrhů, kongresů až po samotné interview, adaptaci nebo rozvázání pracovního poměru, exinterview. Jsou to aktivity a procesy, které v převážné míře obsluhuje personální oddělení ve spolupráci s marketingem a managementem firmy.


Hlavním nositelem sdělení, myšlenek, strategie a vize těchto dvou oblastí musí být především personální oddělení a management.

Proč říci ne reklamní agentuře, při tvorbě personálního marketingu?

– neznalost problematiky trhu práce, prosím nezaměňovat s trhem obchodu

– neznalost problematiky chování kandidáta, nezaměňovat se zákazníkem nebo „koncovým zákazníkem“

– neznalost dat, cílových skupin, publika, demografie trhu práce

– neznalost psychologie ovlivňování a manipulace kandidáta

– neznalost personálních procesů a postupů ve firmě

– neznalost problematiky náboru a personálního řízení, včetně fungování oddělení HR

Co by rozhodně neměla realizovat reklamní agentura ve vašem personálním marketingu?

– reklamní agentura by neměla být nositelem sdělení vaší strategie a vize vašeho personálního marketingu

– reklamní agentura by neměla definovat obsah a tvorbu vašeho employer brandingu – zaměstnanecké značky

– reklamní agentura by neměla tvořit obsah pro firemní blog, sociální sítě a emailing uchazečům, atd.

Když za vámi přijde reklamní agentura s tvrzením, tohle zvládneme, to také umíme, vzpomeňte si na všechny znalosti a zkušenosti, které by pro tuto činnost a správný a kvalitní výstup měla mít.

To samotné firmy se musí naučit především komunikovat uvnitř a ven, definovat jejich poslání, strategii a cíle. Organizace se musí stát unikátní, osobitá, definovatelná a transparentní. Musí vyvinout značné úsilí a práci, aby byl jejich personální marketing vynikající a jejich značka dostatečně silná a atraktivní.

Pokud potřebujete konzultovat a správně uchopit váš personální marketing, jsem Vám rád k dispozici. Již 8 let působím na trhu práce, jako externí náborář a personalista a více než 6 let v marketingu.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..