Jak tvořit personální marketing úspěšně?
Nemáte lidi, hledáte zaměstnance, máte vysokou fluktuaci? Stále to samé a dokola, kde ty zaměstnance nalézt, jak se prezentovat a jak své lidi udržet ve vaší firmě? Dejte se do tvoření vašeho personálního marketingu.
Již jste si ujasnili hodnoty a podstatu vaší zaměstnavatelské značky a sdělení, které jejím prostřednictvím chcete šířit směrem ke konkrétním uchazečům nebo zaměstnancům? Je třeba vytipovat správné komunikační kanály. Začít byste měli třeba s těmito.
Kariérní stránky
Na firemním webu máte skvělou příležitost a neomezený prostor na to definovat a prezentovat, jaké to je pracovat ve vaší společnosti. Neomezujte se pouze na výpis vašich volných pracovních míst. Vytvořte firemní blog, zveřejňujte fotografie a videa, umístěte fotky vašich personalistů atd..
Pracovní inzerce
Inzeráty by měly být poutavé a neměly obsahovat jen popis hledaných znalostí a dovedností. Uchazeči by z nich měli jasně pochopit, jaké to je pracovat pro vaši firmu a proč u vás lidé zůstávají. Dejte jim poutavý příběh, zajímavé sdělení, motivujte je.
Sociální sítě
Popularita sociálních sítí je především u mladší generace a proto je třeba komunikovat vaší zaměstnavatelskou značku i na Facebooku, Linkedinu, Twitteru a Google+. Obsah stránek na sociálních sítích musí být aktuální a motivační pro případné uchazeče o práci. Zapojte současné zaměstnance do obsahu, vkládejte jejich příběhy.
Nový zaměstnanec
Dbejte, aby se každý nový zaměstnanec seznámil s firemní kulturou a hodnotami a také se strukturou vaší firmy. Ujistěte se však, že v průběhu adaptace neslibujete zaměstnancům něco, co nemůžete naplnit.
Školení a rozvoj
Do vaší cílové skupiny nepatří jen uchazeči o práci, ale i současní zaměstnanci. Vzdělávací aktivity, které připravujete pro zaměstnance, by proto měly odrážet vaši kulturu a hodnoty a umožňovat diskusi o tom, co firma slibuje a jaké změny by mohly prospět. Pro každého připravte vzdělávácí plán a diskutujte, co je pro koho přínosné.
Komunikace
Skvělou příležitost, jak propagovat zaměstnavatelskou značku a úspěšný personální marketing, vám otevírají nástroje, které používáte v rámci interní komunikace personálního marketingu: plakáty, newslettery, intranet apod.. Zdůrazňujte v nich úspěchy, příběhy a ocenění zaměstnanců, kteří reprezentují vaši značku.
Veletrh práce
Atmosféru práce vaší firmy reprezentují i vaši kolegové, kteří osobně komunikují s potenciálními zaměstnanci na veletrzích. Spolupracujte se školami, job days, kontakt days, dny otevřených dveří apod. Využijte networking pro tvorbu úspěšného personálního marketingu.