Personální marketing prakticky

Svěřte personální marketing odborníkům

Nezneužívejte své postavení, nechovejte se bezohledně, neukazujte svou moc, nestupňujte testování uchazečů, neprodlužujte dobu náboru nebo snad nenechte své uchazeče čekat a jakkoli je podceňovat! Kandidáti už toho zažili mnoho, stačí jen záchvěv něčeho negativního a ztratíte nadobro jejich zájem. Personální marketing prakticky není věda, ale vyžaduje plné nasazení.


Důvod proč toto píši jen ten, že chování náboráře, personalisty odpovídá kultuře celé firmy. Pokud je prostředí a atmosféra pohovoru toxická, jaký bude asi zbytek organizace? Personalista nebo náborář a nejen oni, jsou vizitkou vaší společnosti. Je důležité, aby to byl kompetentní člověk, loajální, angažovaný a disponoval patřičnou praxí, pro výkon této pozice. Často se v praxi setkávám s tím, že pozici zastává někdo, na koho tato práce takzvaně zbyla nebo je to dobrá pozice pro někoho, kdo má blízko k vedení společnosti

1) Nechte se vést personálním marketerém

Stejně jako si nedovolíte svěřit vaší výrobu nebo obchod do rukou diletanta, nemůžete si dovolit svěřit váš personální marketing prakticky někomu nekompetentnímu a nechat ho zlikvidovat. Pokud si s tvorbou personálního marketingu prakticky nevíte rady, dejte na externí poradenství a zkuste personálního marketéra.

2) Veďte nábor profesionálně

Je velmi důležité, aby byl proces náboru a přijímání zaměstnanců veden profesionálně, protože jedna negativní zkušenost může poškodit image celé společnosti. V době nedostatku lidí je více než důležité, umět dělat svou práci dobře, chovat se slušně a zodpovědně a především profesionálně.

3) Buďte trendy

To, co bylo spíše v letech 2013 až 2015 a bylo trendem, kdy firmy tvořily obsah a říkaly si: „On si ten náš obsah pro uchazeče někdo najde“. Zákazník nebo kandidát si přece náš obsah najde sám a také se to tak dělo.

Aby byly vaše aktivity v personálním marketingu dnes vidět a byly praktické a použitelné, je třeba je promovat nejrůznějšími způsoby. Pokud dnes vidíme obsah, tak je velice promyšleně cílený a integrovaný do personálně-marketingové koncepce, ale již nemáme takovou možnost vidět atraktivní a bohatý obsah. Obsah nám začal klouzat po povrchu, ale proč?

4) Jděte dále než ostatní

Dalším trendem je také investice společností do vydavatelství, blogerských a YouTube projektů, protože tato média dokáží prokazatelně ovlivnit své publikum uchazečů velice rychle a efektivně. Průmyslové firmy kupují mediální společnosti, protože zde najdou vše, co potřebují pro marketing svých produktů, ale také nových pracovních míst.

5) Začněte u sebe. Tvořte personální marketing prakticky a od srdce

Hodně firem dnes o obsahovém marketingu pro účely personálního marketingu prakticky tvrdí, že jim to nejde a že jim to nefunguje a nemají dost trpělivosti, a tak stále tlačí do popředí standardní způsob placené reklamy na Googlu nebo Seznamu. Je chybou si myslet, že toto je ta správná a jediná cesta, jak přetlačit onen obsah reklamou. Najdeme dnes společnosti, které svému obsahovém marketingu dávají maximum, odvedou obrovskou práci venku mimo firmu, ale i uvnitř sebe sama a dokáží to také náležitě propagovat.

6) Buďte vypravěči a tvořte obsah

Jak na personální marketing prakticky a odborně pro vaše HR. Jedním z řešení je naučit se vyprávět lepší příběhy, a to takové na kterých se všichni ve firmě podílí a dává to všem smysl. Být dobrým vypravěčem je také umění. Tradiční formy marketingu pro naplnění volných míst už nestačí. Obsahový marketing začíná čím dál více hrát svou klíčovou roli v personálním marketingu. Firmy musí tvořit kvalitní obsah, aby jejich lidské zdroje mohly dál růst.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..