Je váš podnik obsazený zcela neschopnými lidmi?

Povyšování je pro dnešní organizace zásadní téma v oblasti kariérního rozvoje zaměstnanců, protože slouží jako pobídka a zároveň jako posilovač efektivnosti a výkonnosti organizace tím, že přiřazuje zaměstnance na pracovní místa, která nejlépe odpovídají jejich schopnostem a jejich budoucí úrovni. Firmy a podniky zpočátku umisťují jednotlivce na pracovní místa, kde mohou málo věcí zničit, a ti, kteří se postupně osvědčí, jsou pak povyšováni na pozice, které vyžadují vyšší úroveň schopností.

Zaměstnanec je tak jednoduše motivován k tomu, aby vyvíjel úsilí prospěšné pro organizaci. Tento tradiční pohled je však stále častěji zpochybňován, neboť bylo zjištěno, že povyšování, pokud není rozumně řízeno, může mít i významně negativní dopad na celou organizaci.

Peterův princip v praxi

Sám se opakovaně přesvědčuji v praxi o tom, že největším úskalím efektivity a výkonnosti organizace je mít obsazen střední a vyšší management nejvhodnějšími a také nejkompetentnějšími profily. Obecně se má za to, že v hierarchii je povýšení silně spojeno s dlouhodobě kompetentně odvedenou prací. Peterův princip však upozorňuje na závažné nedostatky klasické teorie povyšování.

Celý článek: Je váš podnik obsazený zcela neschopnými lidmi?

Vyprávění příběhů v personálním marketingu funguje!

Je zde snad někdo, kdo nemá rád dobrý příběh? Lidé jsou už trochu unaveni sledováním prezentací v PowerPointu a bannerů, lidé chtějí emoce a vyprávění příběhů. V personálním marketingu toto funguje vždy skvěle. Tím, že nasloucháme a pamatujeme si poutavé příběhy a situace. Toto je to, čím se tyto rezonující příběhy odlišují od ostatních.
Vyprávění…

Celý článek: https://www.kmosek.com/vypraveni-pribehu-v-personalnim-marketingu-funguje/?feed_id=55193&_unique_id=638dc8a8626bb

#Personálnímarketing|HRmarketing #Značkazaměstnavatele|Employerbrand
#Firemníznačka #Personálníznačka #Storytelling #UPS #Vyprávěnípříběhůvpersonálnímmarketingu

Autor: Petr Kmošek

Jak nejlepší firmy používají náborový marketing?

45% společností tvrdí, že zlepšení vnímání a zkušenosti kandidáta z výběrového řízení je nejvyšší prioritou pro rok 2016, podle nové zprávy společnosti Aberdeen Group. Proč? Protože kandidáti nyní zkoumají zaměstnavatele a jsou vzájemně propojení na více kanálech najednou, než tomu bylo předtím.
Úspěšný náborový marketing
Tato infografika čerpá z…

Celý článek: https://www.kmosek.com/jak-nejlepsi-firmy-pouzivaji-naborovy-marketing/?feed_id=55099&_unique_id=638c771eb9564

#Personálnímarketing|HRmarketing
#Grafika #HRmarketing #HRstudie #Infografika #Náborovýmarketing

Autor: Petr Kmošek

Zkuste UX analýzu nebo audit vašeho kandidáta.

Co se stane, když spojíme dvě slova UX a kandidát? Ano, vnikne nám UX kandidáta, uchazeče o zaměstnání. Abychom pochopili UX kandidáta, musíte nejdříve pochopit, co je to „User Experience“ (UX). UX je termín, který v kostce zastřešuje termín, který popisuje všechny faktory, které přispívají k celkovému vnímání uživatele systému nebo produktu.
UX a…

Celý článek: https://www.kmosek.com/zkuste-ux-analyzu-nebo-audit-vaseho-kandidata/?feed_id=55010&_unique_id=638b258a3fca4

#Personálnímarketing|HRmarketing
#UXakandidát #UXdesignkandidáta #UXkandidáta

Autor: Petr Kmošek

Google for jobs je tady, co to znamená pro vaše HR?

Google for Jobs se nám tu již nějakou dobu rozšiřuje a je třeba se tomu přizpůsobit. Jaký to bude mít dopad na vyhledávání pracovních inzerátů a jejich pořadí asi dnes nikdo zcela neví, co ale můžeme tušit je to, že pokud nebudete vhodně optimalizovat vaši pracovní inzerci, pravděpodobně se nevyskytnete ve vyhledávání vůbec.
Ať se vám to líbí nebo…

Celý článek: https://www.kmosek.com/google-for-jobs-je-tady-co-to-znamena-pro-vase-hr/?feed_id=54919&_unique_id=6389d4069ce5e

#Náborzaměstnanců|Recruitment #Personálnímarketing|HRmarketing
#GoogleforJobs #Googlejobs #InzercepráceGoogle

Autor: Petr Kmošek

Jak napsat dobrý pracovní inzerát, aby nestál za…

Váš inzerát práce je totiž jakési okno do vaší společnosti. Pokud je toto okno rozbité, špinavé, stále mu odpadává okenní tmel a rezne klika, navíc sotva drží celé pohromadě, věřte, žádný z kandidátů se vám do něj nepodívá.

Trocha zamyšlení a přirovnání na začátku neuškodí. Váš pracovní inzerát je skutečně oknem do vaší společnosti. Kandidáti ča…

Celý článek: https://www.kmosek.com/pracovni-inzerat/?feed_id=54828&_unique_id=638881fac9a6e

#Náborzaměstnanců|Recruitment #Personálnímarketing|HRmarketing
#Inzerátpráce #Inzercepracovníchnabídek #jobads #jobadvertisement #Pracovníinzerát #Pracovníinzerce

Autor: Petr Kmošek

6 tipů pro váš personální marketing

Získávání a udržení výjimečných zaměstnanců není snadný úkol. V dnešním konkurenčním prostředí trhu práce vám zaměřením se na vaši značku zaměstnavatele pomůže odlišit se od konkurence ostatních zaměstnavatelů. Zatímco se zdá, že employer branding nevypadá na první pohled jako forma marketingu, tak vás ujišťuji že je. Ve skutečnosti, nejlepší spole…

Celý článek: https://www.kmosek.com/6-tipu-pro-vas-personalni-marketing-v-roce-2017/?feed_id=54736&_unique_id=6387305cd2a99

#Náborzaměstnanců|Recruitment #Personálnímarketing|HRmarketing #Značkazaměstnavatele|Employerbrand
#HRmarketing #Personálnímarketing #Radyadoporučení #Tipy

Autor: Petr Kmošek

Proč Employer Brand nebyl nikdy tak důležitý jako teď?

Mějte prosím trpělivost, bohužel nemáme dostatek personálu.

Bohužel z důvodu kapacity se vám nemůžeme plně věnovat.

Z personálních důvodů jsme část oddělení uzavřeli.
V poslední době jsem viděl více než jedno podobné sdělení, které tak trochu poukazuje na to, že se na trhu práce začíná odehrávat něco, co personalistům a lidem v náboru není v…

Celý článek: https://www.kmosek.com/proc-employer-brand-nebyl-nikdy-tak-dulezity-jako-ted/?feed_id=54654&_unique_id=6385dedce665b

#Krizovýmanagement|Crisismanagement #Personalistikaalidskézdroje|HR #Personálnímarketing|HRmarketing #Značkazaměstnavatele|Employerbrand
#Employerbrand #EmployerBranding #Zaměstnaneckáznačka #Zaměstnavatelskáznačka #Značkazaměstnavatele

Autor: Petr Kmošek

Personální marketing je válka. 10 rad, jak být konkurenceschopný zaměstnavatel na trhu práce.

Mám pocit, že jsem vždycky pracoval ve vysoce konkurenčním prostředí. Moje dnešní myšlenka je, že jsou dva druhy této soutěže. Můj dnešní pocit je ten, že právě obor trhu práce a náboru zaměstnanců se dostává do svého kritického maxima a některé systémy pomalu ale jistě začínají selhávat.
Personální marketing v náborové válce
Soutěž odvětví
Děje…

Celý článek: https://www.kmosek.com/personalni-marketing-je-valka-10-rad-jak-byt-konkurenceschopny-zamestnavatel-na-trhu-prace/?feed_id=54566&_unique_id=63848d513ef10

#Personálnímarketing|HRmarketing
#HRmarketing #Jaknato #Personálnímarketing #Radyadoporučení #Tipyanávody

Autor: Petr Kmošek

Kam všichni zmizeli? Všude chybí lidé

Dva roky otřesů na pracovních trzích udělaly své. Na všech kontinentech došlo na významnou dynamiku pracovní síly. Od vyhnutí se infekci, zotavení z nemoci, péčí o děti, řešení uzavření provozu nebo jeho významné omezení, nedostatečná podpora segmentů ze strany státu atd.

Tento šok v nabídce pracovních sil představuje obrovskou hrozbu a ke globá…

Celý článek: https://www.kmosek.com/kam-vsichni-zmizeli-vsude-chybi-lide/?feed_id=54483&_unique_id=63833b8885e0e

#Personalistikaalidskézdroje|HR #Personálníagentura|HRrecruitmentagency #Personálnímarketing|HRmarketing
#Budoucnosttrhupráce #Českýtrhpráce #trhpráce

Autor: Petr Kmošek