Video: Kodex Bushido

Rytířství jest květinou, která ještě na půdě Japonska tak domácí, jako její symbol: Třešňový květ. Není však suchým druhem staré cnosti, který jest v herbářích našich dějin uchován.Jest mezi námi živou bytostí, plnou síly a krásy, která ač nebere na se nic hmotného, přece atmosférou naší morálky proniká a nás přesvědčuje, že jsme dosud v moci …

Celý článek: https://www.kmosek.com/video-kodex-bushido/?feed_id=7802&_unique_id=6182a46247d55

#Osobnírozvoj
Autor: Petr Kmošek

Jak být více produktivní?

Pokud jde o naši produktivitu, všichni čelíme stejné výzvě a to té, že den má pouze 24 hodin. Přesto se zdá, že někteří lidé mají dvakrát více času než ostatní nebo alespoň mě to již párkrát napadlo. Oni mají zkrátka mimořádnou schopnost dělat věci jinak. Dokonce i když mají více souběžných projektů, dosahují svých cílů bez zbytečného odkladu.Všich…

Celý článek: https://www.kmosek.com/jak-byt-vice-produktivni/?feed_id=6618&_unique_id=6177fdcd33479

#Osobnírozvoj
Autor: Petr Kmošek

Úspěch díky vytrvalosti. Ray Kroc a McDonald’s

Otec Raye Kroca byl český emigrant a pocházel z vesnice Stupno (oprava v mém videu), kousek od Plzně. Ray byl velice aktivní dítě, a tak se jeho matka rozhodla, že ho začne sama vyučovat na klavír. Do školy nerad chodil, protože měl pocit, že mu informace získané ve škole v jeho životě nepřinesou příliš užitku. Jeho klíčem k úspěchu byla především …

Celý článek: https://www.kmosek.com/uspech-diky-vytrvalosti-ray-kroc-a-mcdonalds/?feed_id=6025&_unique_id=6172b25815234

#Osobnírozvoj
Autor: Petr Kmošek

Co je empatie a její význam v práci? Nejste empatičtí? Postrádáte empatii?

V rušném a rychle se rozvíjejícím světě zaměstnání nebo podnikání může být překvapující, když zjistíte, jak důležitá je empatie, pokud jde o váš osobní výkon nebo o to, jak dobře můžete komunikovat a spolupracovat se svými kolegy, spolupracovníky a tvořit osobní nebo pracovní vztahy.Nízká úroveň empatie může způsobit mnoho problémů na pracovišti a …

Celý článek: https://www.kmosek.com/co-je-empatie-a-jeji-vyznam-v-praci-nejste-empaticti-postradate-empatii/?feed_id=4790&_unique_id=61681c73df7e6

#Osobnírozvoj
Autor: Petr Kmošek

Jak úspěšně předat rodinnou firmu? Klíčem je…

Nový článek je tady pro vás:
Jak úspěšně předat rodinnou firmu?

České rodinné firmy čelí první porevoluční výměně generací. Rodinné firmy dnes tvoří více než 60 % všech firem v Evropě, ale pouze 30 % rodinných firem přežije generační obměnu!

Celý článek: Jak úspěšně předat rodinnou firmu? Klíčem je…

#Nástupnictví #Nástupnictvívrodinnéfirmě #Rodinnáfirma #Rodinnénásledovnictví #Rodinnénástupnictví #Rodinnépodnikání #rodinnafirma #rodinnepodnikani #familybusiness

Jak na rozvoj firmy?

Tři mušketýři román francouzského spisovatele Alexandra Dumase staršího, asi představovat nemusím. Románová trilogie D’Artagnana a jeho tří přátel mušketýrů Athose, Porthose a Aramise je takovým můstkem k mému tématu. Já bych si dovolil pouze vypůjčit mušketýry a pro potřebu dnešních firem vybral jinou trojici mušketýrů, kterými jsou tutor, mentor a ambasador.

Právě vliv těchto tří mušketýrů má často zásadní vliv na fungování společnosti. Každý bojuje trochu na jiné úrovni firmy, s různými zadáními, ale všichni se stejným cílem. Zdolávat překážky, rozvíjet a bojovat v každodenním podnikatelském životě.

Celý článek:Jak na rozvoj firmy? Tyhle tři mušketýry potřebuje každá úspěšná firma

Jak na rozvoj firmy? Tyhle tři mušketýry potřebuje každá úspěšná firma

Tři mušketýři román francouzského spisovatele Alexandra Dumase staršího, asi představovat nemusím. Románová trilogie D’Artagnana a jeho tří přátel mušketýrů Athose, Porthose a Aramise je takovým můstkem k mému tématu. Já bych si dovolil pouze vypůjčit mušketýry a pro potřebu dnešních firem vybral jinou trojici mušketýrů, kterými jsou tutor, mentor a ambasador.

Právě vliv těchto tří mušketýrů má často zásadní vliv na fungování společnosti. Každý bojuje trochu na jiné úrovni firmy, s různými zadáními, ale všichni se stejným cílem. Zdolávat překážky, rozvíjet a bojovat v každodenním podnikatelském životě.

Stíny rodinných firem. Předání rodinné firmy je výzva

Nový článek je tu pro vás:
Mezi mé hlavní klienty patří rodinné firmy, tak nějak mně přirostly k srdci. Od roku 2010 jsem s některými prošel velký kus cesty. To, co nás ale nyní začíná postupně tlačit je čas. Většina mých klientů se dostává do období, kdy už sil není tolik, a přitom je dnešní doba tak turbulentní, plná změn a vyžaduje zcela nové přístupy a možná i nové výzvy.
Celý článek: https://www.kmosek.com/stiny-rodinnych-firem-predani-rodinne-firmy-je-vyzva/
#nastupnictvi #nastupnictvivrodinnefirme #rodinnafirma #rodinnenastupnictvi

Personální marketing je klíč a cesta

Dobrý personální marketing je pro vás jedinou možností, jak nalézt a udržet vaše lidi.

Opakující se pohovory, nezaplněná pracovní místa. Stav, kdy váš nábor nebere konce. Náklady do inzertních portálů rostou a stále se neobjevují ty, které hledáte. Dostáváte se do několika situací. První je ta, že životopisu vám přicházejí, ale jsou slabé, uchazeči s nízkou kvalifikací nebo mimo váš obor a mohl bych pokračovat. Druhá varianta je tak, kdy máte kvalifikované uchazeče, ale nezapadají vám do firemní kultury. Třetí a dnes ta nejhorší je, že vám odcházejí v průběhu zkušební doby nebo do jednoho roku.

Ptáte se proč? Mám odpověď: „Vaše firma nemá duši!“

Ano, všichni víme, že je obrovský nedostatek lidí na trhu práce, ale co ti, které ve firmě už máte nebo jak to celé zařídit, udělat a vyřešit, aby to vše zase fungovalo?

Firem, které nabízí benefity, jako je týden dovolené navíc, stravenky, mobil či počítač je na trhu spousta. Na mnoha pozicích jsou tyto „benefity“ již standardem a nikoho nepřekvapí. Vaše značka, a ještě když to upravíme na vaše zaměstnavatelská značka, je to, co uchazeče láká. Značka není jen logo nebo webové stránky, firemní nápis na budově. Nejsou to jen vaše obraty a pobočky, je to také pověst, firemní kultura a hodnoty o kterých se mluví a které se vnímají.

Dnešním a hlavním úkolem personální marketingu je vytvořit kvalitní zaměstnavatelskou značku firmy směrem k uchazečům a zaměstnancům a jeho prostřednictvím i velice zdatně komunikovat směrem dovnitř a ven. Díky tomuto nástroji pak nalákat dostatek schopných a loajálních kandidátů a také poskytnout stávajícím zaměstnancům podmínky ke spokojenosti a motivaci.

Pojem marketingový mix v personální marketingu je stejný. Segmentace trhu se ovšem vztahuje na cílovou skupinu potenciálních uchazečů. Produktem je konkrétní pracovní místo nebo oddělení. Cenou je pro vás výkon, který zaměstnanec pro firmu vytváří a produkuje. A poslední P je promotion zahrnuje vše, co od vás chtějí uchazeči slyšet.

Personální marketing je vaše cesta

Začnete s personální marketingovou strategii. Vnitřně se definujte svou vlastní zaměstnaneckou značku. Co jsou vaše slabé a silné stránky v porovnání s konkurenty. Analyzujte pracovní tým, umístění firmy, vybavení, podmínky pro práci, hodnocení, motivaci, produkty a služby společnosti a s pomocí personálního marketéra si definujte hodnoty vaší firmy a celý obsah vaší zaměstnavatelské značky.

Persona je důležitá v personální marketingu

Řekněte si a definujte, jaký typ zaměstnance by se vám hodil. Co má ovládat, znát, z jakého je regionu a jaké má zájmy, koníčky, preference atd. Komplexním přístupem si zjistěte, kde se váš potenciální zaměstnanec pohybuje a kde a jak ho můžete oslovit.

Prezentujte se aktivně

Forma a obsah je klíč. Promyslete si předem, co je cílem vašeho personální marketingu:

Hledejte klíč pro váš personální marketing

Hledejte cesty, kudy se dostat ke kandidátům. Možností je celá řada.

  • offline i online aktivity – časopisy, výroční zprávy, intranet, nástěnky, sociální sítě, firemní oblečení, loga, spolupráce se školami, veletrhy, přednášky
  • reklama – inzerce v tisku, časopisech, rozhlas, venkovní reklama, online produkty, web
  • podpora prodeje – krátkodobá podpora náboru
  • přímý marketing – chat, webináře, e-maily
  • další alternativní formy – virální marketing

Plánujte váš personální marketing

Vytvořte si detailní plán činností na určité období a definujte milníky. Do vašeho akčního plánu zahrňte:

  • KDY bude probíhat komunikace v různých kanálech
  • KDO je za co zodpovědný, obsah, kreativa, organizace a správa
  • JAK budou aktivity probíhat

Ovládněte váš personální marketing

Personální marketing je důležitý v mnoha oblastech firmy. S nadsázkou se dá říci, že úplně do všech. Nezapomeňte, že budování značky je přímo spojené se správným nastavení vnitřní komunikace, nastavením a úpravou procesů včetně výběrového řízení. Je jen na vás, jestli se do toho pustíte sami nebo si zvolíte nás a naši službu personální marketér, který vám se vším pomůže.

Personální marketing je o ovlivňování vnímání potenciálních i stávajících zaměstnanců, jak z řad aktivních, tak i pasivních kandidátů. Vše spolu souvisí, a tak dávejte pozor. Pokud je pro vás oblast Personální marketingu nová nebo chcete svůj aktuální stav komunikovat a vnést do něj nové motivy a témata, neváhejte nás kontaktovat.