Jak vytvořit úspěšný personální marketing ve vaší firmě?

Jak tvořit personální marketing úspěšně?

Nemáte lidi, hledáte zaměstnance, máte vysokou fluktuaci? Stále to samé a dokola, kde ty zaměstnance nalézt, jak se prezentovat a jak své lidi udržet ve vaší firmě? Dejte se do tvoření vašeho personálního marketingu.


Již jste si ujasnili hodnoty a podstatu vaší zaměstnavatelské značky a sdělení, které jejím prostřednictvím chcete šířit směrem ke konkrétním uchazečům nebo zaměstnancům? Je třeba vytipovat správné komunikační kanály. Začít byste měli třeba s těmito.

Kariérní stránky

Na firemním webu máte skvělou příležitost a neomezený prostor na to definovat a prezentovat, jaké to je pracovat ve vaší společnosti. Neomezujte se pouze na výpis vašich volných pracovních míst. Vytvořte firemní blog, zveřejňujte fotografie a videa, umístěte fotky vašich personalistů atd..

Pracovní inzerce

Inzeráty by měly být poutavé a neměly obsahovat jen popis hledaných znalostí a dovedností. Uchazeči by z nich měli jasně pochopit, jaké to je pracovat pro vaši firmu a proč u vás lidé zůstávají. Dejte jim poutavý příběh, zajímavé sdělení, motivujte je.

Sociální sítě

Popularita sociálních sítí je především u mladší generace a proto je třeba komunikovat vaší zaměstnavatelskou značku i na Facebooku, Linkedinu, Twitteru a Google+. Obsah stránek na sociálních sítích musí být aktuální a motivační pro případné uchazeče o práci. Zapojte současné zaměstnance do obsahu, vkládejte jejich příběhy.

Nový zaměstnanec

Dbejte, aby se každý nový zaměstnanec seznámil s firemní kulturou a hodnotami a také se strukturou vaší firmy. Ujistěte se však, že v průběhu adaptace neslibujete zaměstnancům něco, co nemůžete naplnit.

Školení a rozvoj

Do vaší cílové skupiny nepatří jen uchazeči o práci, ale i současní zaměstnanci. Vzdělávací aktivity, které připravujete pro zaměstnance, by proto měly odrážet vaši kulturu a hodnoty a umožňovat diskusi o tom, co firma slibuje a jaké změny by mohly prospět. Pro každého připravte vzdělávácí plán a diskutujte, co je pro koho přínosné.

Komunikace

Skvělou příležitost, jak propagovat zaměstnavatelskou značku a úspěšný personální marketing, vám otevírají nástroje, které používáte v rámci interní komunikace personálního marketingu: plakáty, newslettery, intranet apod.. Zdůrazňujte v nich úspěchy, příběhy a ocenění zaměstnanců, kteří reprezentují vaši značku.

Veletrh práce

Atmosféru práce vaší firmy reprezentují i vaši kolegové, kteří osobně komunikují s potenciálními zaměstnanci na veletrzích. Spolupracujte se školami, job days, kontakt days, dny otevřených dveří apod. Využijte networking pro tvorbu úspěšného personálního marketingu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..